2008-10-14

Det självklara valet.....

Varje dag läser jag bloggen Heja Abbe för att den är så bra och livsbevakande. Satt och läste hans inlägg "Och nu skall vi snacka lite allvar" och tänkte att detta måste jag föra vidare.

För mig är det en självklarhet att donera mina organ till någon/några som är i behov av dem.
Det är också viktigt att man tar ställning för sina barn.

Givetvis hoppas jag, av hela mitt hjärta, att jag aldrig kommer att hamna i en situation då detta med organdonation blir verklighet, men man kan ju aldrig vara säker!
Jag vill känna att jag gjort allt för att en eller flera medmänniskor kommer få ett bättre liv!
Maken och jag har donationskort i våra plånböcker sedan flera år tillbaka men vi har även registrerat oss och barnen,till donationsregistret, via nätet.
Vi har också diskuterat med nära och kära om hur vi vill ha det.

Den 18 oktober är det den Europeiska donationsdagen och därför vill jag uppmana er alla att ta ställning!
Sverige behöver fler donatorer!

Så nu ber jag alla er som kikar in till mig. Snälla.

Klicka in till den här sidan på donationsregistret och anmäl dig (och gärna din familj om de vill.)

Skriv om det på din blogg (om du har en) och länka till det här inlägget. Och be dina läsare skriva om det på sina bloggar och länka hit. Och be dem, be sina läsare. Och så vidare.

Låt oss starta en bloggbävning med självaste livet som gåva.

1 comment:

Anonymous said...

Magnolia har släppt en hel del nya fina stämplar - så även den rosa. Häng med Tirre nästa lördag och shoppa lite nytt ;0)