2008-10-27

Hektiskt

Torsdag 23/10: Begravning, sorg, många tårar, samvaro med nära och kära, sen kväll med många tankar på min älskade farmor.

Fredag 24/10: Tidigt skift, fullkomligt vrak, plufsig runt ögona och svarta ringar inunder.Resultat; jag har aldrig gått till jobbet så "spacklad"*asgarv*. Foundation kan göra underverk! Kändes mest som om jag flummade mig igenom dagen trots att Anna och jag förberedde oss inför måndagens konferens.
På eftermiddagen åkte mamma, dottern och jag till Göteborg. Vi startade med middag på Tratteria de Pasquale. Maten var jättegod förutom klyftpotatisen som kom in iskall. Klagade men bemöttes inte särkilt vänligt så servicen kunde man verkligen klaga på. Dricks blev de utan! Därefter bar det av till Scandinavium och High School Musical on Ice Tour. Det var en rolig upplevelse! Störtade i säng vid 23 tiden.

Lördag25/10: Vaknade alldeles för tidigt. Hade behövt sova betydligt längre. Dagen bjöd på bowling och lunch med kusinen och hans familj. Jättetrevligt! På kvällen bar det iväg till Frillesås och tjejmiddag hos Liselotte. Tack kära vän för en superkväll med underbar mat och många skratt, det behövde jag verkligen! Var hemma 02.30.

Söndag 26/10: Vaknade 8.30- vintertid. Seg! Grejade vid datorn och höll på att missa tiden helt, fick packa min väska inför resan till Stadtshotellet-Asia Spa i Varberg i sådan brådska att jag glömde linsvätskan. Väl framme fick jag vänta på mitt rum men den som väntar på något gott...Retsen av eftermiddagen blev det badade i olika pooler och jag myste ordentligt under flera timmar på spa- avdelningen. Kl.19.30 serverades det en trerätters middag som vi njöt av innan vi gick ut på den öppna baren vi kunde hitta. Tog det lugnt men somnade inte förräns 01.00.

Måndag 27/10: Hotellfrukost. Mums! Därefter konferens med fikapauser och en väldigt god lunch. Vi fick diskuterat mycket som vi annars inte haft tid till eller möjlighet att göra!Härligt!

Nuläge: Trött! Ser inte framemot mitt tidiga skift imorgon. Nu väntar Cityakuten.Bara älskar den serien. Önskar er alla en bra kväll!

2 comments:

Anonymous said...

En annan sov ju när Cityakuten visades igår. Var helt slut och somnade redan vid åtta...
Hoppas att det går bra på jobbet idag. Såg att det lyste i huset när jag halvsovande gick förbi strax innan sex...
Kramar om

Angelica said...

Åh, vad många härliga intryck från helgen. Blev helt glad när jag läste om alla aktiviteter - kändes för en stund som om jag själv varit med! KRAM