2007-06-04

Nu är det längesedan....

jag bloggade.
Man kan ju lugnt säga att jag haft fullt upp. Förra veckan jobbade jag långt mer än vad jag brukar och var otroligt uppe i varv. Det straffade sig. Hela lördagen var jag fullkomligt utslagen. Sov större delen av dagen och läste lite.

På eftermiddagen blev det grill och uppladdning hos våra underbara vänner Petra och Michael. Tusen tack!!!
Vi kollade givetvis på matchen som legat på allas läppar de senaste dagarna, nämligen den mellan Sverige och Danmark. En suverän match som fick ett otroligt tråkigt slut. Tyckte oerhört synd om danskarna, att förlora på grund av ett pucko som dricker på tok för många bira innan denna ödesmatch.

Allt sedan VM i fotboll 1986 har jag varit svag för the danish dynamite. Mitt rum var tapetserat av Jesper Olsen, Michael Laudrup m.fl och Re-sep-ten fullkomligt strömmade ut ur högtalarna: Vi är röde, vi är vite, vi står sammen.........
Nostalgisk javisst!!! Danska killar under Gothia cup denna sommar var ju oxå en upplevelse*asgarv*

Nu märks det på jobbet att terminen börjar gå mot sitt slut. Skall bli skönt att varva ner med enbart fritidsdelen under några veckor fram till semestern. Skall vara ledig i fem veckor!! Underbart!
Första veckan skall vi campa nere i Skanör tillsammans med familjen Fogelblad. Skall bli mysigt! Hoppas bara att vädret blir bra, det är ju nu vi skall bo i vårt nya tält på riktigt. Förra året var det inplanerat en tripp till Mellbystrand men då låg man ju i kraftig magsjuka istället. Tala om att ungarna blev besvikna den gången!!
Men i år skall det gå bra!!!!!

Nä, nu har jag inte tid att sitta här mera, man skall ju vara på jobbet 06.20 imorgon. God natt!!!!

8 comments:

Anonymous said...

haha, ja matchen var heligt bra! Fast din man gnällde HELA veckan om att den gick på kanal 9, en kanal som ni inte har, ojojoj, tur att ni löste det! Hoppas Göta Kanal var bra! Jag är delägare i den =)

Anonymous said...

Hörde låten på radion i morse på väg till jobbet, den är riktigt bra måste jag säga.
Här är en till som var bra förtjust i Laudrup, vilken snygging:)
Kramelikram

Anonymous said...

Kom på att jag tänkte på yngre brorsan Laudrup, Brian. Han var en riktig pudding *haha*.
Kramis igen

Anonymous said...

Låter som ni mår bra och att semestern är inplanerad!
Kram

Bettan said...

Undrar just hur det gick för killen som sprang in?

Skönt med semester. Hoppas att vi får en varm och solig sommar.
Ha en bra dag. KRAM

Angelica said...

Ha, killen som sprang in på plan har köpt hus i Nödinge! En av Martins kunder och dennes vänner hade suttit och kikat på matchen när en av dem sagt: Men - det är ju killen som precis har köpt mitt hus! I huset lär han väl aldrig flytta in, eftersom han skulle få ny identitet - och eftersom han redan är identifierad lär det nog bli svårt att förbli anonym i Nödinge!

Fredag kväll har vi tänkt att prova vårt tält i trädgården - vi har också tänkt oss lite camping under semestern och varför inte börja på hemmaplan, nu när vädret är så underbart härligt.

Vore jättekul att ses någon dag - har ni någon lucka?

Anonymous said...

Oh my what a hektich life du har vännen ! ;-) Men bara du har roligt under tiden så... brukar det ju gå bra.
Och det är SÅ underbart att det äntligen är sommar. Mysigt med tältning. Hoppas ni får SOOOL hela tiden!

Kram

Eleonore said...

Nu blir det väll inte så mycket bloggande för någon när sommaren är här, hoppas du får ett härligt sommarlov/semester!!!

Ta hand om dig vännen, kram E