2007-06-13

MAMMA MIA och vemod i hjärtat.......

Igår kväll var det äntligen dags att se Mamma Mia igen. Denna gången tillsammans med Linus och våra goda vänner, Liselotte, Magnus, Petra, Michael, m.fl.
Vi började med att äta på Athena, en väldigt mysig grekisk restaurang som ligger på Engeklbrektsgatan. Jättegod mat som satt extra bra eftersom jag inte hann att äta lunch.

Därefter blev det en skön promenad den ljumma kvällen mot Scandinavium och kvällens stora event!!!
Jag älskar verkligen denna underbara musikal. ABBA musiken står för så mycket glädje. Att sedan handlingen utspelar sig på en grekisk ö gör ju inte saken sämre. Är ju en "greek lover " som ni vet.
Tycker visserligen att den gjorde sig bättre på Circus i Stockholm där jag såg den för ett och ett halvt år sedan. Det beror nog mest på de oerhört obekväma stolarna i Scandinavium, ingen teaterkänsla direkt.

Kvällen var ändå super och i finalen stod vi och dansade på vår plats till Waterloo, Dancing Queen m. fl. LÖVELY!!!

Idag var det dags för skolavslutning på min skola. Det var längesedan jag kände sånt vemod inför avslutningen som jag gjorde idag. Tror att det beror på att vårt arbetslag förändras till hösten och vi kommer sakna Petra enormt! För mig blir det extra tråkigt då hon är en av mina allra bästa vänner!!!
Sedan är det lite vemodigt att lämna tvåorna i klassen. Den grupp vi nu lämnar över till trean har vi gjort en otroligt arbetsam men utvecklande resa tillsammans med och därför kändes det lite extra i hjärtat idag. Till saken hör också att flera föräldrar började gråta så det slutade med att både Petra, Susan och jag grät!!Agneta var den enda som klarade att hålla emot.
Känner att jag önskar dem alla lycka till i fortsättningen av hela mitt hjärta!

Samtidigt som deta vemod fyller en, känner man glädje över att sommaren är här och att tempot går ner. Sedan hägrar ju en underbar teckenkursvecka på Katrinebergs folkhögskola och semestern också!!Skall bli riktigt roligt och skönt!

På fredag är det skolavslutning för Emilia. Den stackarn ramlade på fritids idag och har skrapat upp ansiktet och ena armen vilket hon är jätteledsen för. Hur skolavslutningsfin kan man bli med sår i ansiktet?? undrade hon när mormor hämtade henne idag.
Hur söt och fin som helst tycker hennes partiska mamma!

Nä, nu är det dags att sätta sig i soffan och snart börja njuta av Men in trees. Är helt slut efter dagens känslomässiga urladdning att jag verkligen förtjänar detta!

5 comments:

Anna Hjalmarsson said...

Visst var det bra igår. Man kände sig så himla glad. Vi hade en trevlig kväll jag och P, men det hade även varit kul att kunna gå med er och äta.
Vi ses väl imorgon.

KRAMIS

Angelica said...

Åh,ge E en lång kram från oss 4 - vilken otur! Våra barn har sommarlov sedan igår, så i morse kändes det oerhört skönt att vakna utan måsten. Att jobbet sedan går på högvarv trots sommarmånaderna är det bara att försöka förtränga! KRAM

Anonymous said...

Jag förstår att det är lite vemodigt med avslutning, det är det ju alltid.
Mamma Mia är ju ett vinnande koncept, ABBA-låtar, vad kan gå fel :o)
Kram

Anonymous said...

Hade mer än gärna sett Mamma Mia, men det fick bli en helg i Köpenhamn istället.
Förstår att det var vemodigt med avslutningen.
Många kramar

Anonymous said...

Oj vad jag blev sugen på restaurangmat helt plötsligt... Det är så gott med mat :-)
Hoppas att du har hämtat dig från skolavslutningen nu och kan njuta av den underbara sommaren.

Kramisar!