2007-06-21

Smyckekurs på Sniff och Snabb

I tisdags var det så dags att gå på smyckekurs tillsammans med några jobbarkompisar. Vi kände att vi ville göra något roligt tillsammans och samtidigt lära oss något. Detta är ju faktiskt något vi skulle kunna lära barnen oxå vilket är ett plus!!! Vi har fått pengar för att vi haft lärarkandidater i våra klasser och det var dessa som gjorde detta möjligt!


De turkosa glaspärlorna hade silver och små blommor i sig. Supersöta! Som tur var kände jag att detta inte var en hobby för mig, alldeles för pilligt! Tacka vet jag scrapbooking plus att det räcker med en dyr hobby!Så detta blir mitt första och enda egentillverkade halsband någonsin.
Detaljer av de vackra pärlorna.
Mitt första egentillverkade halsband! Älskar dessa färger och blev väldigt nöjd!Hade planerat att göra ett sötvattenshalsband i olika färger men det var väldigt utplockat på Sniff och Snabb så det blev detta istället!
Här sitter en själv som en julgran. Hade ju redan ett smycke på mig (det korta rosa som Cicilia gjort)samt det långa jag gjorde i turkost och glas.
Petra hon var snabb hon. Hon han göra både ett halsband och ett armband i urläckert grönt och glas!!
Susan med sitt långa fina halsband i lite gråvita toner.
Här är Helena med sitt snygga halsband som innehöll både sötvattenpärlor och annat i rosa toner. Tog givetvis fler bilder på de andra som var med men vet inte om de vill vara med här så dem får ni klara er utan.

3 comments:

Anonymous said...

Det var ett jätte fint halsband du gjorde. Ja du fick ju ett humm om hur det e å sitta å pilla med de små pärlorna...
Kramar Cicilia

Anonymous said...

Ditt halsband är helt underbart!
Kramen

Anonymous said...

Hej. Undrade bara var kursen höll till och hur mycket det kostade. Jag ska snart starta ett UV företag med några kompisar där vi ska göra egna smycken och sälja. Så vi letar efter olika kurser man kan gå. :)

Vore jätte tacksam om du kunde skicka det till min mail:
nyholmjohanna@msn.com
Tack.