2006-06-26

Vilket sommarväder...............ush!!!!!




Ja, vad skall man annars säga om dagens väder. Regn från morgon till kväll. Stackars barnen som fick gå väldigt sommarklädda idag eftersom jag läst GP:s väderprognos för dagen och den sa växlande molnighet 20-25 grader.

Annars kan jag berätta att vi hade en underbar midsommar hos våra vänner Jessica och Mattias och deras döttrar i Hjälm. Liselotte och Magnus var oxå där med sina pojkar. Ja, det var verkligen toppen. (Se ovan)
Vi fikade, dansade runt stången. Senare på kvällen grillade vi innan det blev dags för en liten femkamp, det blev dock bara fyra grenar eftersom knotten och myggen attackerade för jävligt!
Barnen lekte oc h hade så kul att vi vuxna knappt märkte att de var där. Otroligt!
Vi blev dock ganska sena vilket gjorde att den här familjen slog sitt sova länge rekord med hästlängder. Vi vaknade nämligen inte förräns 10.30!!!!!!

Midsommardagskvällen firade vi i Onsala hos Fam. Lannér tillsammans med Haraldssons och Krooks mfl. Kollade givetvis på den deprimerande Sverigematchen innan det blev storgrillning. Mums!

I går kom min kära farmor på besök. Hon är bara så mysig. Vi tjötade och fikade, kollade på kort m.m. Vid 16.00 kom mamma och pappa och vi grillade innan vi bänkade oss framför Englandsmatchen. Man måste ju heja på den ende svensken som är kvar i VM!
Åt jordgubbar och grädde och glass. Bara så gott!
Sedan åkte mamma och pappa och lilla farmor.

Idag var första dagen på min en veckas kurs i teckenspråk. Hamnade i näst svåraste gruppen men vet inte om jag skall stanna där. Det är så kul men samtidigt otroligt svårt eftersom teckenspråk har sin egna grammatik.
Idag blev vi filmade oxå när vi tecknade. Sedan skall vi få se om det blivit någon skillnad tills på torsdag. Just denna övning var väl inte riktigt min grej.

Nä, nu skall jag gå och knyta mig eftersom det är en ny teckendag imorgon och det krävs verkligen att hjärnan är alert.

God natt!

1 comment:

Therese said...

Vilket fint kort på familjen!!!
Låter som ni hade en ganska så fullspäckad helg ni med:)
Tror du att du orkar scrappa någon dag? Det hade varit jätteroligt!
Ser fram emot att få sakerna idag;)
*Kramisar*