2011-11-27

Intensiv helg med födelsedagsavslutning

Ja, söndag kväll i stormen Berits tecken. Stundtals känns det som om taket skall lyfta. Tänkte bara säga att det har varit en otroligt mysig men oerhört intensiv helg.

Hade semester i fredags för att hjälpa min underbara svärmor som fyllde 70 år. Hon skulle ha öppet hus för släkt och vänner med start kl.13. Ja, många gratulanter kom och stundtals var det ganska hektiskt men jättekul och jag tror att hon var nöjd med sin dag.  Stupade i säng vid 23 tiden.

I går var det så dags att fixa inför advent. Väldigt märkbart att jag jobbar heltid nu, det blir mycket att fixa med under helgerna. Lyckades i allafall pynta i köket, allrummet och sonens rum innan vi drog kosan till våra goa vänner i Frillesås för adventsmys och middag. En MBT tur för maken och Magnus blev det också. Ja, det blev en underbar eftermiddag/kväll med god fika, middag, efterrätt, glögg m.m. Tusen tack kära vänner!
Kvällens asgarv fick vi när Magnus skulle dra ut makens rygg, ha, ha, ha....snacka om att bli stel som en pinne....
Enda missödet var att vi glömt medicinera sonen med allergimedicin vilket gjorde att han nös hundra gånger och blev lite tät. Även idag har han lidit av sviterna efter detta med kli i ögonen m.m. Så nu blir det till att medicinera ett par dagar framöver. Dessutom lär vi aldrig göra om detta misstag igen.

Ja, så kom då min 39:onde födelsedag, även om jag är 38 nästan enda fram till midnatt;)
Blev kungligt uppvaktad med bång (maken slog födelsedagspresenten i trappan varpå ett kyrkklockliknande läte uppstod), frukost på sängen och presenter. Fick en jättehärlig kandelaber på 120 cm, Adele CD och cykelbyxor, precis som jag önskat mig.
Sedan var det bara att studsa upp coh dra till Maxi och storhandla. Därefter fotbollsträning med sonen. Väl hemma var det så dags att ta tag i födelsedagsmenyn medans maken fick fixa allt runtomkring.
Kl.16 kom mina gäster och de bjöds på följande:
Brushetta på italienskt surdegsbröd med mozarella
Parmainlindad kycklingfilé i balsamsås med ris och sallad
Pepparkakspaj med chokladfyllning med kanelsmak

Fler fina presenter fick jag också. Julstjärnor, lakan, bondelidblus, Margretheskålar, pengar, ängel.....
Lite glögg, pepparkakor med brieost och skumtomtar hann vi också med. Har fått många gratulations samtal i dag, även från Agneta som just nu är i Spanien. Detta gjorde mig otroligt glad. Har så många fina vänner! =)

Summa summarum, en fantastisk helg med nära och kära. Får se hur pigg man kommer vara under veckan bara. Går ut stenhårt med teckenkurs imorgon efter jobbet.
Ha en go vecka!

1 comment:

Angelica said...

Långa grattiskramar till dig idag önskar vi alla - börjar bli många år sedan ni blev strandsatta hos oss i stormen Gudrun! KRAM