2011-11-13

En härlig helg i november

Ja, det har varit en riktigt bra helg. I fredags camperade jag och barnen hos mamma och pappa eftersom maken skulle ha innebandygänget härhemma på lite kortspel och öldrickande(Tur att vi valde det alternativet, eftersom de avslutade vid 04.30 tiden).
Vi fick god mat och sen blev det fredagsmysande för hela slanten=)
Igår morse fick vi gå upp tidigt eftersom dottern måste ut och sälja GT, plus att jag bestämt mig för att strunta i det ryggonda och ge mig ut på en MBT tur tillsammans med Liselotte och Jessica.
Vi startade vid 10.30 tiden denna härligt soliga och krispiga lördag och jag klarade mig riktigt bra, även om jag valde att gå i vissa uppförslut med tanke på ryggstatusen. Luftrören tog också lite stryk av den kalla luften men det var det värt. Jag är så glad att jag valde att satsa på att cykla och att mina vänner väntade in mig när det behövdes;)
Resten av lördagen ägnades åt familjemys.
Mina tankar vandrade också till ett par kompisar som valt att gå skilda vägar. Så oerhört vemodigt på något sätt, även om detta är det bästa för dem.
Idag har det varit fotbollsträning, läxläsning och fars dags firande.=)
Bjöd hit min käre far och mor på middag, Gjorde en trerätters middag som vi alla njöt av, även om sonen dissade parmaskinkan som kycklingen var inlindad i;)
Ja, så kan det gå....
Har verkligen haft en härlig helg och skulle gärna vilja förlänga den lite;) Men, men.... en ny arbetsvecka väntar. Mycket står på agendan bl a medarbetarsamtal, drop-in förberedelser m.m.

2 comments:

Angelica said...

Låter som en alldeles perfekt helg. Tips mot den ryggonda: Ligg ned på rygg på plant underlag, med händerna utmed sidorna. Sträck/Förläng växelvis högra och vänstra benet, så att du blir längre på ena sidan än den andra. Min sjukgymnast kallar detta för "kattövning", eftersom en katt aldrig reser på sig utan att först ha sträckt ut ordentligt. Känns riktigt skönt när man får in snitsen! KRAM

Therese said...

Kram ♥