2011-09-04

Miniweekend i Varberg

Ja, helgerna är som sagt fullbokade och då enbart med roliga saker:) Som tur har vi underbara mammor, både maken och jag som gör att vi kan få lite tid för oss själva. Ja, de hjälper oss med mycket annat också och vi vet verkligen att vi är oerhört lyckligt lottade!
Denna lördag var inget undantag och tidigt styrdes kosan mot Varberg där maken och ett gäng av våra kompisar skulle cykla MTB tävlingen Bockstensturen i varierande längder, allt från 30 till 95 km.
Jag och maken till min kompis stod för lite markservice men framförallt hejande.
Alla kom i mål och nådde dessutom sina personliga satta tidsmål. Imponerande och ett gott tecken inför nästa års cykelvasa som går av stapeln den 11 augusti. Eventuellt skall även jag hoppa på detta tåget fast kommer då välja någon av de kortare distanserna.

Senare på eftermiddagen checkade vi in på Asia Spa där vi skulle tillbringa natten. Efter ett par avkopplande timmar samlades vi i kompisarnas rum, där det tjötades, dracks lite öl och vin och mumsades på lite godsaker innan det var dags för middag.
Menyn bestod av följande:
Halstrade pilgrimsmusslor, löskokt vaktelägg, sidfläsk och krondillscrème

Lågtempad kalvmörbiff, lufttorkad skinka, fräsig ostronskivling, ugnsrostade tomater, blomkålspuré och tryffelsky.

Hade aldrig provat pilgrimsmussla förut så det såg jag framemot. Fick väl ingen a-ha upplevelse direkt men är villig att prova igen.
Huvudrätten var god men jag hade föredragit någon annan form av puré, ja det är bara att konstatera att blomkål inte är min grej;)
Vi alla var ganska möra efter denna middag och drog oss tillbaka, förutom ett par som gav sig ut på jakt efter pizza. Det förbränns ju en del på 95 kilometarn och på fina krogar är ju portionerna inte överdrivet stora.
Vaknade ganska tidigt imorse och det var helt underbart att komma ner till hotellfrukostbordet. Me like!!!
Det blev en lång sittning innan vi styrde kosan till Gekå´s. Lite shoppat blev det innan vi drog hemåt.
Väl hemma har vi mest pysslat med sånt vi inte hunnit under veckan, det vill säga städ och tvätt.

Nu väntar en ny vecka och till helgen 40-års partaj för vår underbara vän L! Skall bli kul!


1 comment:

Angelica said...

Låter härligt! Pilgrimsmussla rätt tillagad är mums! (och ganska intetsägande felaktigt tillagad...)