2010-09-19

Medborgerlig rättighet!

Jag lever i ett fritt land, i demokrati!
Jag har en medborgerlig rättighet, en del skulle säga plikt.
Det är därför jag kommer gå till valurnan idag. Inte för att jag egentligen tror att just min röst gör så stor skillnad. Jag får ha en röst, det är det som är poängen!

Jag upplever att jag de senaste veckorna dränkts i informationsblad, tidningar och debatter i TV vilket gjort mig ganska "fed up". När vi pratade politik på jobbet konstaterade jag att det var ett helt gäng som gör en massa valtester på nätet för att kunna bestämma sig. Annorlunda och ganska häftigt och det känns som den grundläggande filosofin är på väg bort.
Detta gjorde att jag kände att jag måste testa ett test.
Resultatet blev jag förvånad över och jag lär inte använda den erfarenheten i praktiken. Jag tillhör nog den skara som följer mina inre värderingar och filosofier, istället för att analysera mig via test.

Fast vad jag egentligen vill säga är: Ni röstar väl och tar vara på er medborgerliga rättighet;)

1 comment:

Angelica said...

Japp! Håller med! Det är en fantastisk rättighet, möjlighet, plikt eller vad som helst! Är så glad över att jag fick 2 soffliggare att gå till valurnorna för första gången och att Ale kommun för första gången på 16 år ser ut att bli blått! Heja, heja! KRAMAR från ett lite gladare Nödinge!