2008-04-29

Tiden rusar

För 15 år sedan (1993):
Separerade i februari och flyttade hem till mamma och pappa igen efter 8 månaders vantrivsel i Karlsborg.
Pluggade på förskollärarlinjen i Göteborg och lärde där känna en av mina idag närmsta vänner, Jessica.
Var ute i svängen varje helg hela sommaren, Sommarklubben på Chalmers var ett kärt tillhåll.
Besökte min vän Linda i Schweitz och hade en oförglömlig hemresa med hennes mamma och moster.
Under sommarlovet jobbade jag för Poseidon som trappstäderska. Ni må tro att jag kan varenda uppgång på Doktors gatorna i Guldheden.
I augusti blev jag bjuden på kräftskivan som skulle förändra mitt liv, där träffade jag en underbar kille med fantastiskt gröna ögon, han kan numera titulera sig som min make*ler*.

För 10 år sedan (1998):
Jag har varit sambo med L sedan 1995 och vi bor i en stor trea på tredje våningen nära Kungsmässan.
Jobbade sedan fyra år som förskollärare på en skola i Vallda med underbara kollegor. Var höggravid med extremt mycket ödem. Åkte till Stockholm med min underbara vän och frisör Eva för att se Kristina från Duvemåla.
Sommaren var den regnigaste i mannaminne. Vi köpte en Volvo 745 och firade semester i en liten stuga på Skrea strand medans regnet öste ner.
Sista dagen i juli blev vi föräldrar till en underbar flicka.
Min pappa fyllde 50 år.

För 5 år sedan (2003):
Vi har bott i vårt radhus i de centralare delarna av Kungsbacka i tre år och stormtrivs. Är mammaledig med sonen som nu är ett år.
Vi umgås mycket med nära och kära.
Min bror och Eve gifter sig på pingstafton.
Sonens infektioner avlöser varandra så vi har klippkort på barnmottagningen och har full rabatt på apoteket.
Pappa fyller 55 år och det firar vi på den grekiska ön Skiathos. Härligt!

För 3 år sedan (2005):
Är på en enveckas teckenkurs i Katrineberg för första gången. Mamma och svärmor är också med. Vi bor i en 9 kvadratmeter stor stuga på Skrea strand. Det är ca 30 grader varmt hela veckan och vi har superroligt både på kursen och tillsammans!
Sonen har börjat prata med enstaka ord.
2002 gänget gör sin första gemensamma resa. Den går till Astrid Lindgrens värld och vi har en supermysig långhelg tillsammans!
Den femte juni dör min älskade farfar, 84 år gammal.
Dottern börjar första klass i augusti.
Jobbar fortfarande som förskollärare på samma skola.

För 1 år sedan (2007):
Har skrivit om min tjänst till fritidspedagog för att få jobba kvar inom skolan sedan ett år tillbaka. Får i juni reda på att min tjänst ändras inför kommande läsår till resurspedagog.
Årets familjeresa med 2002 gänget går tillKolmården.
Har scrappat och gjort kort i ett års tid. En helt underbar hobby!
Sommaren och semestern regnar bort, jag dras med en inflammation i foten och sonen får impetigo om och om igen. Känner mig deppig när det är dags att börja jobba efter semestern!
Vi åker till Stockholm med 2002 föräldrarna. Mysigt!
Firar 5-årig bröllopsdag. Fyller 35 år.
Sonen får en anafylaktisk chock då han rider för första och sista gången. Sedan dess har vi alltid med oss Anapen(adrenalinsprutor) vart vi än åker.

För 3 månader sedan(januari 2008):
Känner mig deppig efter vissa händelser på jobbet, gråter i bilen på väg till jobbet i två veckors tid. Är också väldigt stressad över vad vi skall välja för skola till sonen. Vi lyckades i sista sekunden besluta oss och så här i efterhand kan man bara säga att det känns bra!
Regn, rusk och gråväder gör inte saken bättre.
Min älskade farmor fyller 88 år.

Igår (28 april):
Glömde gratulera min kusin på födelsedagen. Grattis i efterskott Annelie!
Börjat medicinera sonen mot björkpollen, kli i näsan och trötthet förvandlar honom stundtals till en grinig kille.
Jobbade kortare dag , sedan med sonen på badgrupp innan det var dags för att åka tillbaks till jobbet och ha föräldramöte. Hemma vid 21, tittade på CSI och stupade sedan i säng.

Idag (29 april):
Väckarklockan ringde 05.10. Helt slut så jag släpade mig inte upp förräns 05.40 och då blev det bråttom. Jobbade 6.30-14, därefter med sonen till pysselgruppen, hem en sväng och fixa sonen och paket m.m. innan det var dags att lämna honom på ett barnkalas på Djungelrummetkl.17.
Direkt därifrån till SPC för att träffas i Nätverksgruppen "Språk och kommunikation" mellan 17.30-19.30.
Kom hem, softade lite vid TV:n innan jag hamnade här...
Oj, har visst glömt att gratulera mitt kusinbarn Gustav idag, skäms på mig!Kan inte skylla på något annat än stress!

Om ett år (2009):
Jag hoppas att jag känner mig mer tillfreds och mindre stressad än vad jag gjort i år. Att alla nära och kära mår bra och får behålla hälsan. Jag hoppas att barnen trivs i skolan.
Jag hoppas på att kunna åka på utomlands, att hälsa på svågern i Miami hade ju inte varit fel.
Sedan kan man ju alltid drömma om en fet Trissvinst.....det hade ju inte varit fel om man säger så!

4 comments:

Anonymous said...

Hej hopp!
Vad roligt att få veta mer om dig.
Håller tummarna för att ni vinner på triss!
Kramelikramar

Eleonore said...

Rolig läsning och många fina nyskapade alsters sedan sist jag var här, hoppas oxå att både du och jag vinner på triss ;) *håller tummarna hårt*

Kram E

Anonymous said...

Hej,

Kul att läsa om det, det mesta visste jag sedan tidigare men lite nytt var det ju allt.
Ja vem vill inte vinna lite på TRISS, hoppas hoppas att vi kan vinna lite. :)
Nu ska jag packa för Båstad och sedan hem för att packa till KINA.
Hoppas att vi hinner höras innan jag åker.

STOOOR KRAM
Anna

Angelica said...

Ja, det var informativ och kul läsning! Hoppas Melkers allergi blir bättre snart. Kramar till er alla