2007-05-12

Den stora hemligheten.......

Jag berättade ju tidigare att det var stora saker på gång. Det var det väl också på sitt vis.
Efter 13 år på mitt jobb kände jag att det var läge att söka mig vidare av lite olika anledningar.

Sökte därför tjänst på en annan skola fast inte i vår kommun. Nuförtiden skickar man ju CV och inte en lunta med alla betyg och allt. Det var iallafall kul att formulera en sådan!
Redan innan ansökningstiden gick ut blev jag kallad till intervju. Pirrig värre blev man när man fick reda på att de var fyra som skulle intervjua mig, dvs en rektor, en utvecklingsledare, en facklig företrädare och en pedagog.


Så i torsdags var det då dags. Till slut blev det intervju med rektorn och utvecklingsledaren, den fackliga företrädaren var sjuk och eftersom det var flera tjänster som skulle tillsättas struntade de att ha med någon pedagog.
Intervjun var jättetrevlig och de visade mig runt. Det är ju alltid kul att se nya saker! Kände dock ganska snabbt att det inte var något för mig. Det hade betydligt fler barn i grupperna/tjänst än vad vi har, underförstått förstod jag också att där fanns en del gamla rävar som behövde bearbetas (bin there, done that), de behövde yngre förmågor och dit hörde tydligen jag, snart 35*asgarv*, plus att arbetstiden var sämre.

Igår hade jag tänkt ringa till rektorn och berätta att jag skulle dra mig ur men hon hann ringa mig först. Tro det eller ej så blev jag erbjuden tjänsten!!!
Förklarade då hur det låg till och att jag inte var intresserad.
Rektorn tyckte att det var synd att jag tackade nej men önskade mig lycka till i fortsättningen.


Kan ju tillägga att mina nuvarande underbara kollegor/vänner blev väldigt glada över mitt beslut! Känns ju bra, att veta att man skulle vara saknad!



Här är förresten en bild på mig och mitt glada Gladan arbetslag som också består av Agneta , Petra och Susan. Tycker verkligen den visar hur kul vi tycker det är att jobba ihop!!!

2 comments:

Angelica said...

Ja, ibland blir det så där. Men, lite uppskattning skadar ju inte. Martin har blivit headhuntad till ett annat företag och ska på intervju nr. 2 i nästa vecka. Han tänker dock inte ta jobbet, men behövde lite uppmuntran efter en ganska tung period. Och - lite bekräftelse har ju aldrig skadat!
Vilket härligt arbetsgäng du har - hade velat ha er alla som kollegor här på anjo!

Anonymous said...

Det ser ut som om du har jättehärliga kolleger! Sicken tur att du tackade nej då det inte kändes helt rätt! Det är bara att söka vidare...
kram Tina