2007-04-01

1:a aprilskämt, om det vore så väl!!!

Ja, vad annars skulle man önska.
Dottern sov över hos sin bästis inatt. Hennes mamma ringde vid tiotiden imorse för att att säga att tjejerna var vakna och att E har LÖSS!! Kände hur det började krypa i hårbottnen bara hon pratade om det.
Kompisens mamma försökte att nå oss i fjällen för att berätta att båda hennes barn fått löss men p g a Telenor och våra inte alltför moderna mobiler så var vi oanträffbara.
Sedan har det nog fallit i glömska.

Skickade genast Linus att köpa lusmedel, för här skall DÖDAS!!
Ringde sedan till alla vi träffat de senaste veckorna inklusive våra föräldrar. Mamma ringde tillbaka efter en timme och sa: "Det är väl ett aprilskämt"??
Men sådana här läbbiga saker skulle jag aldrig skämta om!!!! Så nu har hon oxå den kliande känslan......

Till saken hör att vid tolvtiden drällde det in 8 kompisar till sonen, på piratkalas. Femåringen var strålande glad för paketer, lekar och skattjakt. Dottern fick hålla sig i bakgrunden.
Jessica och Liselotte stannade en stund efteråt för att planera långfredagens äggajakt och buffé.

Efter att ha käkat middag har här avlusats med starkt medel, så nu sitter dottern med en duschmössa på skallen med "giftigt medel" som skall ta bort LUSAJÄVELN!
Sonen fick klippas KORT med maskinen för att undvika eventuellt angrepp. Luskammen gick inte ens igenom hans tjocka hår. Det funkade dock efter klippet så än så länge är han lusfri vad jag kunde se.

Självklart har jag gått igenom mitt hår oxå och har inte hittat någon endast lus. Peppar, peppar........
Ni må tro att här skall kammas det närmsta veckorna.Ush, ryser bara jag tänker på det!

Ikväll blir det lite scrap. Kul eftersom det blev lite nya inköp på Nordiska scrap och stämpel mässan igår.

Mina tankar idag går till min lille brorson Rasmus som ramlade och bröt armen så illa igår att han fick tillbringa natten på Östra och sövas m.m. Faster kommer och hälsar på och leker häxa någon dag...din lilla gullunge!

Nä, nu skall här bäddas rent i lusatösens säng och gosedjuren lär få tillbringa natten på balkongen. Säkert en överdrift men det känns bäst så!!

Ha en fortsatt trevlig kväll i vårsolen!

7 comments:

Anonymous said...

BLÄÄÄ för Löss, hoppas ni får bukt på dem med en gång!
Kram

Anonymous said...

Tack för ikväll. Alltid lika kul att träffas och scrappa.
Hoppas nu att lössen håller sig från oss;)
Kramelikram

Anonymous said...

Hej,
jo.. aprilskämt trodde vi också att det var till en början..men det kändes inte riktigt som dig att skämta om ngt sådant! =)

Hittade Ni några löss på Emilia eller var det i förebyggande syfte med all gift?

Hoppas att Melker njöt av sitt kalas!

/ Evelina (svägerska)

Bettan said...

Fy katten för löss och fästingar.
Förstår att du kammar och kammar och kliar, det gör jag bara av att läsa detta. Hoppas att ni är av med kräken nu.
Ha en bra dag. KRAM

Anonymous said...

Uhu... stackars er! Jag vet ju hur det var när våra vänner hade löss i sin familj. Jag kammade som en galning här hemma i flera veckor och fast vi aldrig hittade några så kliade det i en evighet på mig. Jag har ju ultratorr hårbotten också så det blev bara för mycket med psyket OCKSÅ!
Nä fy för löss. Hoppas ni är av med dem nu.

Kram

Anonymous said...

Hallååå bruttan!
Jättekul att träffa dig på mässan! Hoppas att du kom hem med en massa fint!
Håller tummarna för att lössen försvinner fort...huga..
Ha en GLAD PÅSK!
kram Tina

Anonymous said...

Huvvaligen, ja sånt där glömmer man alldrig (18 år sen), jag hade nyskadad rygg, när Lillemor fick löss, jag skulle försöka luskamma hennes långa tjocka hår, dag efter dag, det var INTE kul, varken för henne eller mej, lycka till i kampen.