2006-07-13

Semesterkvällar!

Ja, precis så underbara som den på bilden kan de vara även om det inte varit riktigt så här denna första semestervecka.
I måndags var jag och mina vänner inne på allsången på Liseberg (som vanligt). Artister var Martin Stenmark och Kikki Danielsson. En kanonkväll blev det! Martin Stenmark bjuder verkligen på sig till 100%.

Tisdagen fullkomligt regnade bort. Tala om trist dag. Storhandlade på Willys , alltid något. På kvälen spontan scrappade jag och Therese lite fler sommarlayouter innan jag bänkade mig framför Morden i Midsomer. Har ju en barnslig förkärlek till engelska deckare. Emilia hade en kompis som sov över och de låg och fnissade till sent på kvällen.

Linus har hela veckan jobbat med att byta panelen på vårt hus. Fan att alla sådana projekt skall ta så mycket tid i anspråk men vi kommer som tur är att få hjälp av lite goda vänner och min bror så förhoppningsvis kanske vi är klara med snickrandet till helgen och då är det bara målningen klar.

I går kväll var alla i 2002 gänget här. Vi grillade och hade trevligt och pratade och planerade lite för den i augusti stundande Torekovsresan. Maten var väldigt god, testade en helt ny potatissallad på gästerna som jag själv aldrig provat, den fick oxå( ja , jag vet hur det stavas egentligen men jag älskar denna förkortning och x borde användas oftare) godkänt.

Therese min granne fick köpt en ny digitalkamera (system) igår så jag är lite avis. Jag vill oxå ha en sån! *ler* Skall bli kul att se hennes fotoresultat med den. Förhoppningsvis kan jag kanske önska mig bidrag till en när jag fyller år eller något.

Vill ju så gärna ha en QuickKutz black med metroalfabet oxå. Får väl se hur man skall lösa det!

Tänkte vara med på Scrapbutikens sommarutmaning så nu gäller det att få gjort en del alster. Har gjort en midsommarlo (dubbel) till Melkers album samt påbörjat en seglarlo, kanske blir den klar ikväll. Väntar i allafall med att lägga upp dem här.

Imorgon skall jag och Emilia plocka jordgubbar. Det är ju bara så underbart gott! därefter skall hon med sin farmor och Ebbe och plocka blåbär. På kvällen kommer goda vänner och grillar.

Enligt baksidan på GP skall vädret nu bara bli bättre och bättre. Typiskt, Linus som inte har semester nästa vecka.

Melker är lite krasslig men jag hoppas att det fort går över.

No comments: