2012-10-08

I´ve had the time of my life.......♫ ♫ ♫

Ja, vad skall man säga! Jag hade lyckats lista ut (till 99 %) , att det inte skulle bli vår traditionella Ullaredsresa och med en kommande 40- årsdag blir man kanske mer observant;)
Jag hämtades på överenskommen tid och redan där "plingade" fler klockor. Vanligtvis packar mina härliga vänner i vanliga väskor men helt plötsligt ser jag att alla har "kabinväskor" på hjul. 
Något är helt klart i görningen =)
Konstaterar också att jag är väldigt glad att jag köpt en ny jacka/kappa inför detta tillfälle.
Fast i min vildaste fantasi trodde jag inte att jag skulle firas på detta fantastiska sätt!
När vår fantastiska chaufför kört ut på motorvägen norrut och drar igång låten I´ve had the time of my life.....förstår jag att vi är på väg till Stockholm och musikalen "Dirty Dancing".
 Dessa underbara vänner, Liselotte, Jessica, Petra och Anna =). Ja, deras goa gubbar var också med på ett hörn men de fick inte följa med. Denna bild är tagen under vår fikapaus på vägen upp.
 Efter en otroligt trevlig bilfärd med Jessica vid ratten checkade vi in på Hotel Oden i centrala Stockholm. Här passar Petra på att ringa sina älsklingar för att tala om att vi var framme. Sedan drack vi lite fördrinkar inne på Liselottes och mitt rum ( vi vaknar tidigast och därför delade vi rum) innan vi gick ut för att käka middag.
 Här sitter vi på den sportrestaurang vi hamnade på och väntar på den goda maten. För min del blev det oxfilé, pommes och guachamole. Mums!
 Ja, detta var utsikten från vårt hotellrum. Det visade sig bli en strålande dag! Frukost 8.30 och därefter gav vi oss ut på stan för shopping.
 Ja, solen sken från en helt klarblå himmel. Här poserar Petra och Anna.
När Petra och jag jobbade ihop, så var det en hel del som tyckte att vi var så lika och våra namn förväxlades titt som tätt. Jag kan dock inte se likheten och Petra är ju så fotogenic, vilket jag inte är.
 Lunchen intogs på Lagerhouse. En varm ciabatta med mozarella, pesto och basilika och till det isthé från Waynes coffé. Mums!!! I mina shoppingpåsar fanns nu ett par nya skinnhandskar, stövletter med lite högre klack, presenter till barnen, ny siffra + bokstav till huset och lite andra småsaker.
 Hötorget är ju helt fantastiskt! Så mycket härliga människor, dofter och intryck. Petra fick shoppat en bulldogtröja till äldste sonen.
 Har nog aldrig sett så mycket kantareller, både gula och trattisar. Säljarna skrek för att överrösta varandra och den som sålde billigast, ville ha 4, 90 kr hektot för de gula. Helt otroligt! Kolla in det gula guldet i bakgrunden.
 Här står vi utanför Chinateatern. Vi gick dit för att se hur lång tid det skulle ta att promenera dit på kvällen.
 I Kungsan blommande dessa vackra blomster.
" Black" ladies, nej jag menar Lola ladies. Ja, i min och Liselottes garderob gällde svarta Lolisar ;) Helt redo för kvällens bravader =)
 Middagen avnjöts på Jensen´s Böfhus.  Alla var så nöjda med sitt köttval och det var verkligen fantastiskt gott!
 Min middag bestod av Klassisk Strip steak. Perfekt grillat! Efter denna goda middag traskade vi ner till Chinateatern och kvällens stora happening, musikalen "Dirty Dancing! Den var precis så bar som jag förväntat mig. Inte så många kändisar i rollerna, fantastisk dans och sång och en del extra handling samt massor med skratt. Ja, rena rama lyckopillret och man kände endorfinerna sprida sig i kroppen. Precis vad jag behövde;)
Sedan blev det promenad hem till hotellet genom  den mörka kvällen. Väl framme hade vi "efterfest" på vårt hotellrum och det blev ganska sent.  Mysigt att tjöta och skratta!
Igår tog vi det lugnt på morgonen. Därefter hotellfrukost innan vi checkade ut vid 10.30 och påbörjade resan hemåt. Lunch åts i Linköping och vi stannade även på A6 i Jönköping för fika och lite mer shopping.
Vi var hemma strax efter 18.00, trötta men glada!
Ja, att jag är lyckligt lottad är ju bara förnamnet! Jag har så underbara vänner och att jag skulle firas så här, det hade jag aldrig väntat mig!
Så än en gång vill jag tacka er för denna fantastiska helg! Den kunde inte varit bättre! Kram på er! ♥♥♥

Dock tänker jag leva på att jag är 39 år i en månad och 19 dagar till;)

2 comments:

Therese said...

En perfekt helg! Det var du väl värd ♥
Kramar om

Angelica said...

Wow! Vilka vänner! Glad att er helg blev så otroligt bra och att vädret dessutom var med er. Och visst är även du fotogenisk - du ser ju fantastisk ut! KRAM