2012-09-23

Veckan som gått....

Ja, veckorna rusar vidare i 190......as usual.

Denna veckan har varit otroligt intensiv.

Inleddes med ett i mina ögon otrevligt tandläkarbesök som tog betydligt längre tid än vad jag räknat med.

På jobbet är det alltid mycket! Det är betydligt tuffare i år när vi har 50 barn inskrivna på min avdelning.

I onsdags kväll kom ett gäng vänner på party. House of Lola kläder och smycken från Smycken och smulor visades och sedan fikades och tjötades det för fullt. Alltid lika trevligt att träffa goa vännerna!
Det blev en sen kväll för min del, då jag inte kunde varva ner.

I torsdags var det bara att studsa upp fyra på morgonen för att agera taxi till Landvetter, därefter hem och fixa lite innan jobbet. På kvällen mellan 18.30 och 21 var jag på Lotta Abrahamssons fantastiska föreläsning om ADHD och Asberger. Vill du veta mer om henne så har hon en egen blogg, den kan du läsa HÄR.

I fredags var jag helt slut men det blev en riktigt bra dag i allafall som avslutades med att sonen kördes till sitt första skoldisco. Ja, tusen röda rosor till de årskurs tre pedagogerna på Hedeskolan som fixade detta event och ställde upp på en fredagkväll!

Igår bar det av in till Göteborg och till världens bästa frissa/vän på Allroundfrisören för "helrenovering". Helt underbart att få ny färg och klipp. Tack Eva!!! Blev också så glad för uttjänta saker som Eva skänkte till mina fritidsbarn, nu skall det lekas frisör!
Resten av lördagen gick i slappandets tecken och det var en väldigt trött familj där 3/4 somnade i soffan mellan 21-22.

Nu är det söndag, borde jobba så här på morgonkvisten. Har ett kompendie som skall läsas in till tisdag. Borde också skriva aktivitetslista för föräldrarna i sonens klass, ett åligaggande på mig som klassförälder.
Idag står Liseberg på programmet tillsammans med familjen Johansson, något som barnen sett fram emot. Hoppas dock på uppklarnande väder.
De sista dagarna har hösten gjort sig påmind ordentligt. Mycket regn, blåst och en dagstemperatur mellan 9-12 grader. Brrrrrrrrr........detta gjorde att höstjackan togs fram igår.

Ja, detta var veckans rapport;)


2 comments:

Smycken och Smulor said...

Hektiskt värre minsann. Hoppas du får andrum snart!

Angelica said...

Hoppas ni fick en bra dag på Liseberg och att veckan som kommer blir lite lugnare!