2012-06-12

Pysslat till pedagogerna




Ja, det blir inte mycket pysslat nuförtiden men till sonens pedagoger kan jag ju inte låta bli;) Så här blev årets kort. Hittade denna fina sommardikt som jag skrev inne i korten.

Sommarmorgon
En sommardag, just när jag vaknat
och mig vänder och vrir i min säng,
genom fönstret kom doft jag saknat
ifrån sommarklädd, blommande äng.

Nu gryr det härliga sommardagar,
genom fönstret kommer ett sus
när svalorna pilsnabbt jagar
efter insekter runt våra hus.

Gryning tar över efter natten
och dimmorna drar sakta bort.
Nu sol sprider glitter på vatten,
tar farväl av en sommarnatt kort.

Jag vill stiga upp ifrån sängen,
gå ut och njuta av sommarns behag,
gå bland daggfyllda blommor på ängen
Förrän gryning gått över till dag.

1 comment:

Angelica said...

Finfint - gissar att det blev uppskattat. Trevlig sommar!