2010-04-10

Fy, sjutton vilka svin....

Är på hemväg efter en hostig men härlig semestervecka i Dalarnas fjälllvärld, närmare bestämt Fjätervålen. Vi har trots hosta, impetigoinfektion m.m. haft det riktigt skönt med tre dagar sol, två med blandväder och en redig skitdag. Det har blivit skidåkning på både längden och tvären. Härligt!
Bildbevis kommer senare:)

Vad som dock gör mig upprörd idag är hur folk agerar på de rastplatser som finns. De flesta ställen vi stannat vid ser ut som rena svinstior. Trodde nog att vi svenskar var ett duktigt folk på att ta undan efter oss. Vårt senaste stopp, vid Äppelbos rastplats bevisade motsatsen. Där låg följande slängt på marken vid och kring borden:
flera blöjor, mjölkpaket, en full kateter, systempåse med flera tomflaskor m.m.,m.m., m.m.

Ja, jag känner mig som en riktig präktfia när jag moraliserar över detta, but so be it. Jag äcklas otroligt av detta, så skärpning alla äckel som inte tar hand om sin egen SKIT!

Sitter förnärvarande i bilen och bloggar och snart skall vi göra ett stopp hos min goa lilla moster med familj. Kanske får vi hennes supergoda hare med gräddsås till middag!
Sedan blir det fortsatt färd hemåt. Känns skönt att ha morgondagen på sig att komma iordning innan jobb och skola startar på måndag.
Hoppas hinna med ett träningspass också om nu luftrören tillåter.

1 comment:

Angelica said...

Präktfia eller inte - sånt svineri är bara äckligt, så jag instämmer helt. Hoppas snuvan blivit bättre och att ni fått en härlig, solig start på veckan. KRAM