2009-10-26

Med anledning av vad som stod i GP igår

I gårdagens GP fanns det en stor artikel om svärmödrar och relationerna till dessa. Det verkar vara ett ganska hett ämne med avsky kontra stor respekt och kärlek.

Med detta vill jag bara säga att jag har en fantastisk svärmor som ställer upp och hämtar sonen en gång i veckan, som bakar med dottern, kommer med intressanta artiklar om diverse olika ämnen, passar barnen när vi skall göra något speciellt eller när det bara krisar på grund av kvällsmöten m.m.
Hon är också helt grym på att sy/laga saker. Idag när jag kom hem hade hon lagat en blus för dottern, sytt fast ett kantband på min fleece som varit sönder länge, sytt i en knapp i resåren på sonens jeans.Alla som känner mig vet ju att sömnad inte är min grej. Hade fyra i syslöjd men det berodde inte på min otroliga kunskap utan min blick för färg och form samt att min vän Linda var grym på att sy och gärna hjälpte mig:)
Ja, man kan inte ha en bättre svärmor!Tack för att du finns och ställer upp för oss!Kram

2 comments:

Angelica said...

Ja, känns dig lyckligt lottad! En sådan hade jag också gärna haft!

Anonymous said...

Yes, morsan är bäst!!/Linus