2009-08-04

Det var ett tag sedan...

men jag har inte direkt haft någon ork eller lust att skriva. Dessutom är min dator helt körd vilket gör att jag har problem med att fixa foton m.m.
Vi lyckades inte hitta några lediga hotellrum förra veckan så det blev att vi gjorde några dagsutflykter istället. Vi hade en jättemysig dag i Varberg och en härlig förmiddag i Lerums vattenpalats med efterföljande pizzalunch.

I fredags så fyllde dottern elva år. En sprillans ny cykel, en bok, örhängen och en scarf var de presenter vi uppvaktade henne med. På kvällen kom släkten med fler fina presenter och det åts tacos och därefter den traditionella glassbomben. Det hela avslutades med ett långt parti Uno som resulterade i många glada skratt.
Jag kan inte fatta hur fort tiden gått. Tycker det känns som igår då jag höll detta lilla knytte i min famn för första gången. Helt otroligt!

Semestern är nu över för min del och man är lite småseg så här i starten. Jag har en tendens att vända på dygnet när jag är ledig vilket gör att det nu måste vändas tillbaka. Ser dock framemot nästa vecka då de flesta kollegorna och barnen är tillbaka.Det blir liksom lite mer livat då, vilket jag föredrar!

Räknar nu ner till den 17:e september då det bär av till Karpathos. Det känns verkligen som en riktig livlina efter denna regniga semester. Visst har det funnits fina dagar men de har varit alldeles för få!

Nä, nu är det dags att knyta sig! God natt!

4 comments:

Jonna said...

Tänka att er dotter är så stor nu! Makalöst vad vi blir gamla...
Hoppas verkligen ni får njuta av en härlig greklandssemester i september!

Angelica said...

Lite sommarsol till helgen passar väl fint nu när jobbet dragit igång? Ska ut till Malö ikväll, blev spontaninbjudna av min morbror och fastän vi kom hem från Spanien kl. 9.30 i morse (vilket innebär att vi steg upp kl. 03...), så var erbjudandet för bra för att tacka nej till! Heja sommaren! KRAMAR till er alla från oss

Therese said...

Tack för igår ♥
Och skönt att du idag på din lediga dag fick underbart väder.
Kramisar ♥

Anna Hjalmarsson said...

Hejsan,
Hoppas att allt är bra. Tänk vad tiden går fort, våra stora barn är 11 år. Kommer ihåg när vi tog dem till Danmark, det var som igår.

Hoppas vi kan ses snart.

KRAMAR
Anna