2009-02-15

Bröllopskort


Makens jobbarkompis gifte sig igår och jag fick äran att tillverka kortet som skulle medfölja presenten. Har använt olika papper i beige och vitt, stämplar från Hänglar och Liten Tingla. Motivet är färglagt med distresser.


Närbild på motivet. Har använt lite 3D lack på vissa detaljer samt tillverkat en brudbukett av en primablomma och QK ranka samt en jätte pärla. Runtom hela motivet ( som är utstansat med spellbinders) har jag limmat halvstora halvpärlor.

Denna underbara stämpel är från "Liten Tingla" (kan köpas på Arkivet). Tyckte den passade på ett bröllopskort. Här har jag också limmat små halvpärlor runt stämpeln ( utstansad med spellbinders den också). Otroligt pilligt men resultatet blev bra!


3 comments:

Angelica said...

Fantastiskt kort! Måste ha varit bättre än många av bröllopspresenterna! Ett riktigt smycke.

Chris_P said...

Vilket superfint bröllopskort!!!

Anonymous said...

Hej Molle!!
Jag och min fruga tackar så hjärtligt för det fina kortet, det står längst fram bland kortparaden och glänser! 1000 tack! Vi syns på konditorivägen!
"Jobbarkompisen"