2009-01-07

God fortsättning!

God fortsättning till er alla!

Dagarna har bara rusat iväg. Ja, jag fattar inte vad tiden tar vägen!
Vi har verkligen njutit av våra lediga dagar och lugnet. Det var välbehövligt!

Ny spis lyckades vi till sist få tag i, det blev en induktionsspis med en stor ugn med skener och termometer. Den funkar kanonbra och jag är jätteglad över att kunna tillaga och äta annat än "kokad" mat.

Nyår firade vi för tredje året hos min kusin. Lika trevligt som alltid och med fantastisk god mat!
Sonen vågade titta på raketerna i år utan att vara alldeles skräckslagen. Härligt! Kanske berodde det på Youtube "terapin" som vi hade kvällen innan. Vi satt nämligen och kollade på olika fyrverkerier med högsta volym på för att han skall vänja sig.

Vi har också åkt skridskor på Sjöarmossen ett par gånger, haft vår årliga 2002 middag (tack underbara vänner för en supermysig kväll med god mat och många skratt) och bara myst. Barnen har lekt med sina julklappar. Ja, vi har haft det supermysigt!

Idag var det dock dags att återgå till verkligheten. Det tar dock bara ett par dagar så känns det som man aldrig varit ledig. Vi går ju iallafall mot ljusare tider. Skönt!

Nä, nu skall jag slå mig ner i soffan en stund.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas att ni får ett underbart år. Skönt med långledigt, nu börjar vardagen igen.
Snygga saker du gjort!

Angelica said...

Mysigt det låter! Ja, det var skönt med långledighet, och behövligt. Nu drar som vanligt vid den här tiden på året mitt kaotiska jobbliv igång, så jag försöker som bäst förbereda mig inför det. Sanna verkar få feber, ligger däckad i soffan, men vi var ju friska hela jul- och nyårshelgen, så jag antar att det vore dumt att klaga. KRAMAR till er alla, från en som aldrig hinner uppdatera sin blogg...