2008-08-31

Hysteriskt

Ja, vad annars skulle man annars kalla denna sista vecka. Nu har jobbet kommit igång på riktigt med allt vad det innebär. Man inser snabbt hur skönt det är med semester ......

Till råga på allt så blev lilla farmor (som för övrigt lyckades hämta sig efter felmedicineringen) väldigt sjuk och fick åter föras till Sahlgrenska med förmodad blodförgiftning. Som tur är verkar hon vara en "seg käring" så vi hoppas att hon klarar detta och att hon snart kan få återvända hem.

Kvällarna har ägnats åt förberedelse av en ytterst hemlig"operation". Min kollega Agneta fyllde 60 förra veckan och trodde nog att hon hade firats färdigt. Men där trodde hon fel....hi,hi

I torsdags på min lediga dag grejade jag också med detta och hade hela kvällen inbokad med allt jag skulle göra. Det sket sig fullständigt. Sonen ramlade med huvudet före från en meters höjd när han , syrran och en kompis lekte. Tyckte inte att det verkade så farligt först men han blev ganska snabbt väldigt blek och väldigt trött och förmodligen lite illamående också. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka till närakuten med en gång. Väl där ville dem att vi skulle till barnakuten för observation. Eftersom jag var själv, L var ute och surfa fick vi åka ambulans till Östra. Sonen fick en nalle som han är så stolt över.
På östra blev det en lång kväll med blodtrycksmätningar och väntan. Så småningom bestämdes det att vi skulle få åka hem med förmaningen att vila. Vi var hemma strax efter tolv, hungriga och oerhört trötta!
Tusen tack till mamma och pappa som tog hand om dottern och gav henne nattlogi!

Fredagen blev således ganska lugn om man bortser från lite fixande.
KLockan 17.30 bar det av mot Agnetaas hus. Vi var 17 stycken som kom inkörandes med händerna på tutorna. Åh, vad överraskad hon blev. Kvällen fylldes sedan med kräftor, räkor, en väldans massa sång och lekar. En jättetrevlig kväll som jubilaren uppskattade! Själv däckade jag i en av fåtöljerna i brist på för lite sömn. Så jag antar att någon har fått sitt hämndfoto*ler*

Igår var man lite småbakis och seg så det blev en väldigt lugn dag. Skönt!

Idag vaknadde jag med halsont och en smygande olustkänsla.Är seg i kroppen men jag hoppas verkligen att det går över tills imorgon då det är dags att jobba igen.

So long!

2 comments:

Anonymous said...

Tycker att det räcker med oväntade händelser för din del nu. Jag håller tummarna hårt för att denna veckan blir lugn samt att du får vara frisk.
Och givetvis håller jag tummarna för att farmor snart är tillbaka hemma igen.
Kramisar

Angelica said...

Denne lille otursfågel - hoppas att han repade sig snabbt och att du slapp bli sängliggande!