2008-08-21

Full rulle....




Ja, det tar inte många dagar så är livet i ett rusande tempo igen. Sonen har börjat skolan, en stor omställning för honom! Trots detta tycker jag att det gått förvånansvärt bra!

Själv har man börjat jobba igen och det är ok. Tyvärr känns det av i ryggen, är otroligt trött när jag kommer hem. Skall till sjukgymnasten idag, får se vad hon säger?

Sedan känner jag lite oro för min underbara farmor. I måndags när hon äntligen skulle få komma till sitt nya boende blev hon jättedålig. Detta visade sig bero på att någon på det korttidsboende hon varit på sedan en operation för ett par veckor sedan gett henne en annan patients medicin. Sådant får ju bara inte hända!!!
Lilla farmor höll på att stryka med och hon är väl inte ok ännu. Hon är trots allt nöjd med sitt nya hem.
Har givetvis inte hunnit pyssla så mycket. Har gjort ett beställningskort och en layout till Hugos bok.

4 comments:

Anonymous said...

Jättesöta alster!
Håller tummarna för att din farmor återhämtar sig snabbt.
Många kramar

Anonymous said...

Psst du har en award att hämta i min blogg:)
Kramen

Eleonore said...

Kanonfina alsters!

Hoppas farmor återhämtar sig ordentligt och tyvärr händer just detta allt för ofta och det beror dels på bristande rutiner men faktiskt mest på stress pga. för lite personal.

Det är iof en klen tröst, jag tycker att ni skall anmäla detta om ni inte redan har gjort det för ju fler anmälningar som kommer in från anhöriga gällande allt som händer desto mer uppmärksamhet till de olika boendena.

Om fler anmäler så kanske politikerna inser att det måste bli mer personal inom äldrevården, sjukvården och barnomsorgen.

Kram E

Angelica said...

Ja, det är inte klokt med felmedicinering. Min mormor har råkat ut för samma sak flera gånger och det är ett under att gumman hänger med.

Kul för Melker att få börja skolan - hoppas att allt går bra.

KRAMAR till er 4 från oss.