2008-03-16

Åter på bar mark

Ja, då var man hemma igen efter en härlig fjällvecka. Tack mamma och pappa!

Vi drog redan vid femtiden på morgonen förra lördagen. Det blev ett äventyr kan jag lova. Efter ca en och en halvtimmes färd sprang det rådjur över vägen. Krasch!
Som tur var klarade sig mamma och pappa bra och det blev bara små skador på bilen. Brorsan fick avsluta lidandet för det stackars djuret och vi kunde, efter att ha larmat polisen, fortsätta vår resa.

Vid vårt första fikastopp i Åmål råkade sonen dricka fel Oboý vilket resulterade i en allergisk reaktion. Mindre trevligt, då han snabbt mådde dåligt! Det var bara att blanda akutmediciner och ge honom dessa innan vi for vidare.

Mer äventyr blev det som tur var inte den dagen.

Det som jag egentligen kan säga om denna veckas semester är SNÖ; SNÖ; SNÖ och åter SNÖ. Ja, det snöade i stort sett från morgon till kväll hela veckan. Tror aldrig jag varit med om det. Det åktes dock skidor för glatta livet av alla utom mig, foten ville inte riktigt. Tog en tur på längden men det fick jag ångra. Det är ändå helt underbart med fjällsemester.Lugnet, tystnaden och den friska luften gör susen för både kropp och själ.
Vi åt också god mat och bara umgicks på kvällarna. Lövely!

Barnen tyckte nog att veckans höjdpunkt var när de fick åka en sväng på skoter med min bror. TACK!!!

Nu skall man tvätta och åter tvätta innan man åter tar sig an jobbet imorgon.

Till helgen är det påsk, det ser jag framemot! Skall bli så mysigt!

3 comments:

Anonymous said...

Välkomna hem!
Ser framemot att få se lite foton.
Kramelikramar

Eleonore said...

Ja välkommen hem igen, även jag ser framemot lite bilder ;)

Kram E

Evelina said...

Härligt med fjällsemester. Glad påsk till dig och familjen!
Kram