2008-02-09

Melodifestivalen-ingen självklar vinnare!

Min man fick två biljetter till Melodifestivalens genrep i Göteborg igår. Båda rusade hem från jobbet, åt middag med barnen innan barnpassningen kom.
Vi var inne förra året också och då kunde man direkt säga vilka som skulle stå som vinnare:The Ark och Marie Lindberg. Stunden var magisk när dessa var på scen så jag såg framemot liknande scenario i år.
Detta blev inte fallet, tycker att Göteborgs startfält i år var väldigt slätstruket, ingen låt fastnade direkt eller berörde. Jag tycker Velvets låt var bäst men jag tror, precis som varenda kvällstidning att The Poodles,E-Type och Amy Diamond vinner.

Kvällens höjdpunkt bestod av komikern Björn Gustafsson. Han skulle behövts på scen mycket mer. Sedan hade de någon fjantig brud som ställde töntiga frågor till varje artist efter deras framträdande. Henne borde de klippa bort!

Jag kommer givetvis att bänka mig framför TV:n ikväll men då är det bara för att jag väntar på Björn Gustafsson.

1 comment:

Anonymous said...

Hoppsan, ingen vidare reklam;):)
Men vi är ju inga fantaster av Melodifestivalen så då kanske vi inte missar så mycket:)
Hoppas att ni mår bra. Här går det åt rätt håll men Filip har fortfarande feber...
Kramar om