2007-08-15

Som ett ormskinn eller en manlig kroppsdel i en kondom....

Imorgon är det jubileumsfest på jobbet. Stället fyller 30 år i år, vilket är kul. Jag tillhör kommitén som ordnar festen så därför sitter jag just nu, kl. 23.54 och fixar musik som vi skall ha.

Till saken hör att man skall klä ut sig. Jag var fem år 1977 så mina egna kläder från den tiden är ju uteslutna. Har varit och grävt i både mammas och svärmors garderober och hittat några "ruggiga antikviteter".
Vad sägs om guldsandaletter, en hemmasydd klänning i något väldigt läskigt "svett"tyg, gabardin heter det visst, i grällt mönster och med enorma slag, stora bruna solglasögon, enormt halsband med träelefanter, stora armband i plast.
Bara ett problem, klänningen är mammas. Hon var kanske 25 år när den användes. Jag är inte 25 och jag är framförallt inte så smal som min mamma.
Den sitter som ett ormskinn, så nu kan jag tänka mig hur det är att vara en viss manlig kroppsdel i en kondom.
Jag kommer i den men inte ur den, utan hjälp. Jag vet! Klänningen knakade som fan när jag drog på den, sedan kom Therese för att kolla in hur snygg jag skall vara och som tur var, var hon kvar när jag skulle ur den. Blir säkerligen inte lättare med alkohol i kroppen*fniss*
Undrar om Linus är sugen på att vakna när jag kommer hem???
Jag kan ju inte sova i detta ruggiga svettiga och varma plagg.

Hur det kommer gå, det får ni veta en annan dag!Nu måste jag nämligen fortsätta arbeta!

8 comments:

Anonymous said...

Du MÅSTE fota så jag får se!!! :-)

Kram

Anonymous said...

*Fniss* Tur att grannen kom över och befriade dig! Hoppas festen blir kul och att du får hjälp att komma ur den sen med ;0)
Ska bli kul att läsa om fortsättningen.

MOLLES BLOGG said...

Jag får nog retushera i fotoshop då. Kan man visa mänskliga kondomer i bloggar???Tillåtet??

Anonymous said...

ha,ha,ha..här e en till som vill se! FOTA!!!!
kram!

Bettan said...

Ett foto måste vi bara få se på denna skapelse. Sitter här och fnissar igenkännande när du räknade upp allt du hittade.På 70- talet var det jättemodernt med enorma kragar på skjortorna till herrarna. Jag och två av mina svägerskor fick sy till våra män.

Ha de gott. KRAM

Anonymous said...

Ett foto är ett måste. :)) Hoppas ni får en trevlig kväll.

KRAM

Anonymous said...

Här är då den behjälpliga grannen och jag kan intyga att Malin är hur fräsig som helst i denna klänning. En riktig pingla!
Men Malin, kom du inte i säng igår kväll heller...;)
Du kommer somna som en stock framför tv'n imorgon, det är jag säker på *fniss*
Kramar om

Angelica said...

Hihi, jag blev mest orolig över kommentaren om att

Jag kommer i den men inte ur den, utan hjälp...

Förhoppningsvis ska du ju inte behöva komma ur den under festen och när du kommer hem hjälper Linus säkert gärna till - de kör ju helst utan kondom! (fniss)