2011-06-25

♥ Midsommar - en kär tradition ♥

Vill börja med att tacka Familjen Fogelblad som traditionsenligt inbjöd till mysigt midsommarfirande i Hjälm! Ja, det är så härligt med alla dessa goa vänner, barn, dans kring stången,kakbord, god mat och dryck, jordgubbar m.m.m.m.

Så här blev årets midsommarkort på oss "brudar":)

Givetvis dansades det kring stången, även om kakbordet och dess innehåll drog mest;)Lite lottköp blev det också men dessvärre ingen vinst.

Det gäller att ha tungan rätt i mun när man klättrar i våningsängar.
Han har blommor i sitt hår......
Bröderna J med kransar i håret.
Med bus i blick......
Våra goa gubbar, som dagen till ära fotades med lånade kransar i håret;)
Dottern ljuvligt midsommarfin:)
Två vackra flickor....
Årets kransar tillverkades av blåbärsris, köpta blåklint, rosor och krysantemum. Fina blev de!
Charmknutte:)
Till slut fick jag till dotterns midsommarfrisyr. Inbakad fläta nerifrån, uppsatt i en bulle med blommor i. Ja, huvudsaken var ju att hon blev nöjd!
Kontrasten på midsommar är stor, sommar- vackra blomster och O.P Andersson;)
Sonen lånade min krans en stund och då passade jag givetvis på att fota;)
P med krans gjord av klöver, prästkrage och grönt

















Ja, det blev en riktigt mysig dag även om jag önskar att det vore varmare. Veckan som gått har varit hektisk vilket visade sig genom att jag somnade görgott i soffan efter den goda och ganska sena middagen. Ja, jag kunde helt enkelt inte hålla ögona öppna.....
Med detta inlägg vill jag också tacka mina underbara vänner för att ni finns. Kram på er!!!

4 comments:

Therese said...

Fiiina foton!
Kramkram ♥

Anonymous said...

I love midsommar!
Tack för härlig dag och fina bilder här på din sommarfina blogg.
Kramis

Anonymous said...

Kram tillbaka! Finfina bilder som vanligt!!

Anonymous said...

Mvh Jessica som glömde "signa" ovan..