2010-05-04

Vår fast ändå inte.....eller?!

Ja, det finns tecken på att våren har kommit...

* "musöron" på björkarna
* mördarsniglar i motionsspåret
* sonen måste äta allergimedicin varje dag
* gräsmattorna får allt grönare nyanser
* barnen är allt mer ute
* det är ljusare på kvällarna

trots detta går jag fortfarande i vinterjacka, fryser på jobbet, kan inte använda mina nya små ballerinaskor.................

Jag vill ha riktig vår nu och raskt en känsla av sommar. Sol och värme är det bästa jag vet!

1 comment:

Angelica said...

Ja, jag håller med. Var är den riktiga värmen? Ska till Italien över helgen, men inte ens där tycks våren ha infunnit sig. Prognosen säger dessutom regn, vilket inte ingick i mina planer... Men god mat och gott vin ska jag förtära i alla fall. Kanske lite extra som ren tröst om regnet öser ner!