2007-11-23

Fredag.......dödstrött......

01.36 pip.......sonen vrider på sig och säger att han är törstig....

01.37.......känns som deja vu. Frågar om han behöver kräkas. Sonen ulkar och kräks i vår säng!

01.37.30 pip..... maken lyfter in sonen i duschen och jag drar ut alla nerspydda sängkläder och konstaterar att det gott igenom bäddmadrassen.

01.40. pip....Sonen har duschat och fått ny pyamas. Maken startar tvättmaskinen. jag förbereder mig att sova på soffan i allrummet.....

01.41 pip.....ringer dagis telefonsvarare och talar om att sonen inte kommer idag innan jag kryper ner i soffan...

01.41 pip.......sonen säger att han vill höra på saga, stoppar i Rasmus på luffen skivan i CD spelaren varpå sonen genast börjar sjunga "Tänk jag drömde en natt".....

01.55 pip....Sonen sjunger fortfarande........

02.15 pip.....Sonen pratar och sjunger om vartannat och jag ber honom att lägga sig ner och sova.

02.30 pip............se ovan...........................

02.45 pip....Skivan slut och proceduren börjar om igen.

03.00 pip........Sonen ställer sig brevid soffan och berättar att han kan absolut inte sova själv utan måste sova i soffan. Låter honom krypa ner.

03.15 pip...Tittar på klockan för sista gången och konstaterar att sonen somnat.

Lyckades somna till slut (hur nu det är möjligt i en soffa med 80 bredd med en liten unge liggandes på armen). Var dock helt död när klockan ringde och såg väl inte jättemycket framemot arbetsdagen.
Nu sitter jag här och konstaterar att dagen faktiskt blev riktigt bra ändå men otroligt trött, det är jag!
Sonen kräktes bara en gång och har under dagen varit pigg som en lärka. Tror inte att han drabbats av magsjuka, han har ju varit väldigt slemmig och hostig denna veckan. Tur för oss, för mamma kan tänka sig att passa honom imorgon när vi skall på fest!

Nä, nu skall jag slumra en stund innan Idol och allt annat trevligt börjar!

No comments: