2006-07-05

Vilket underbart ställe!!!!


Ja, vad skall man annars säga. Vi hade inte särskilt många fritidsbarn idag och därför passade vi på att åka iväg. Vi åkte med tåg ner till Varberg. Otroligt mysig sommarstad förresten!

Väl där gick vi till simstadion. Det är ett inhängnat område med flera havsvattenpooler. En 50 m bassäng däe man endast simmar. En barnpool, en mittemellanpool och en jättedjup pool med två svikter/trampoliner, en på 1 m och en på 3 m. Vattnet är tempererat fast ändå inte för varmt, jag menar att det svalkade väldigt skönt när det var så här varmt.Emilia fick oxå följa med och hon har blivit en riktig fisk, hon vågade hoppa från båda svikterna plus att hon klarade att ta simborgarmärket idag oxå. Det var en stolt tjej som kom hem från utflykten och berättade allt för sin pappa och mormor.
Ja, vi hade verkligen en toppendag och jag kan varmt rekommendera detta ställe även om man har lite mindre barn.
Stället är byggt som en amfiteater och detta gör att man har väldigt bra överblick plus att det finns flera badvakter som hjälper till att upprätthålla ordningen i bassängerna.

Dit lär vi nog åka i sommar. Mysigt!

Har haft stora problem med min blogg det senaste, måste hela tiden recover password, fattar inte varför det blir så?? Hoppas att det skall funka fler än några dar i allfall.

Annars kan man ju bara säga att man njuter av denna sköna sommar. Känns som man måste ta tillvara varenda sekund. Vem vet hur länge det varar.

Nä, nu får jag gå ner och försöka få Emilia och hennes kompis att gå och lägga sig. De skall sova i vårt gamla tvåmannatält på gräsmattan i natt. Vi får väl se hur det skall gå!!

För övrigt kändes det otroligt bra att Italien slog ut Tyskland och nu håller jag tummarna för Portugal men det ser ju inget vidare ut.

Ha det gött denna underbara julikväll!!!

1 comment:

Therese said...

Skit oxå att Portugal åkte ut, jag hejade på dem. Ville att de skulle vinna VM.
Nu hoppas jag på Italien.
Det ser underbart ut på bilden, dit kanske man skulle ta sig någongång under semestern.
Såg det lilla tältet på er baksida igår när jag tog in tvätten, hörde även tjejernas glada skratt *ler*.
Hoppas att det gick bra för dem att sova ute.
*Kramisar*